Polityka ochrony danych osobowych dla
Learn2Code Rafał Lachtera
Celem Polityki ochrony danych osobowych, zwanej dalej Polityką, jest wprowadzenie i utrzymanie wymaganej przez przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000) właściwej ochrony danych osobowych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Learn2Code Rafał Lachtera.
Określenia użyte w Polityce ochrony danych osobowych oznaczają:
-
Administrator danych osobowych (ADO) – Learn2Code Rafał Lachtera,
-
Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej,
-
Przetwarzanie danych osobowych – gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, modyfikowanie, udostępnianie i usuwanie danych osobowych, zwłaszcza w systemach informatycznych,—
-
Użytkownik – podmiot przeglądający stronę Learn2Code.pl i korzystający z jej funkcji,
-
Serwis – strona learn2code.pl, w którym przetwarzane są dane osobowe,
-
Zabezpieczenie systemu informatycznego – należy przez to rozumieć wdrożenie stosowanych środków administracyjnych, technicznych oraz ochrony przed modyfikacją, zniszczeniem, nieuprawnionym dostępem i ujawnieniem lub pozyskaniem danych osobowych a także ich utratą,
-
RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
-
Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000).
§ 1. Zasady przetwarzania danych osobowych
1.1.
Administrator danych przetwarza dane osobowe:
-
zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą („zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość”),
-
zbiera je w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie przetwarza ich dalej w sposób niezgodny z tymi celami („ograniczenie celu”), tj. w celu:
-
wykonania umowy z użytkownikiem na realizację szkoleń stacjonarnych lub dostarczenia treści cyfrowych w przypadku dokonania zamówienia przez formularz zamówienia,
-
przesyłania Użytkownikowi newslettera w przypadku dobrowolnego dopisania się Użytkownika do newslettera (w tym celu są przekazywane do państw trzecich, na których terenie znajdują się serwery systemów mailingowych),
-
rozpatrywania reklamacji składanych przez użytkownika,
-
przygotowywania i wysyłania informacji marketingowych i handlowych,
-
zbierania statystyk dotyczących korzystania z Serwisu przez Użytkownika w celu personalizacji działania Serwisu.
-
-
adekwatnie, stosownie oraz w sposób ograniczony do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane („minimalizacja danych”),
-
prawidłowo i w razie potrzeby uaktualnia zebrane dane („prawidłowość”),
-
przechowuje je w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane (2 lata). („ograniczenie przechowywania”),
-
w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych („integralność i poufność”).
Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne. Brak wyrażenia zgody na podanie minimalnego zakresu danych osobowych może skutkować brakiem możliwości wykonania umowy na rzecz Użytkownika.
1.2.
W celu realizacji tych zasad administrator danych przetwarza dane legalnie, na podstawie przesłanek opisanych w art. 6 RODO. Pobiera dane osobowe adekwatnie do celów przetwarzania i przetwarza je przez określony czas (Dane osobowe będą przechowywane przez okres do czasu wycofania przez użytkownika zgody na przetwarzanie danych w celach wskazanych w §1 pkt. 1.). Wobec osób, których dane przetwarza wypełnia obowiązki informacyjne określone w art. 13 RODO lub w art. 14 RODO (gdy informacje pobierane są w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą) oraz wskazuje przysługujące im uprawnienia takie jak prawo do:
-
dostępu do danych,
-
sprostowania danych,
-
usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym).
-
przenoszenia,
-
sprzeciwu wobec przetwarzania,
-
ograniczenia przetwarzania,
-
wniesienia skargi do organu nadzorczego,
-
sprzeciwu wobec bycia profilowanym.
Administrator danych zapewnia ochronę danych w przypadku korzystania z usług podmiotów zewnętrznych w postaci zawierania stosownych umów powierzenia oraz korzystając z usług podmiotów przetwarzających realizujących obowiązki wynikające z RODO. W razie wystąpienia incydentu technicznego lub fizycznego administrator danych zapewnia zdolność do szybkiego przywrócenia dostępności do danych osobowych i dostępu do nich.
1.3.
Potwierdzenie spełniania obowiązków informacyjnych przez administratora danych stanowią klauzule informacyjne przekazywane osobom, których dane są przetwarzane. W przypadku pracowników przedstawia się im klauzule do podpisania i zamieszcza w aktach osobowych pracowników. W przypadku klientów i kontrahentów przekazywane im są w momencie zawierania umowy, w widocznym miejscu w załącznikach dołączanych do zawieranych umów.
§ 2. Wykaz zabezpieczeń
Uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, administrator i podmiot przetwarzający wdrażają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku.
§ 3. Rejestr czynności przetwarzania
Administrator danych prowadzi rejestr czynności przetwarzania. W rejestrze tym zamieszcza się:
-
imię i nazwisko oraz dane kontaktowe administratora,
-
cele przetwarzania,
-
opis kategorii osób, których dane dotyczą, oraz kategorii danych osobowych,
-
kategorie odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w tym odbiorców w państwach trzecich lub w organizacjach międzynarodowych,
-
gdy ma to zastosowanie, informacje na temat przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, w tym nazwę tego państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, a w przypadku przekazań, o których mowa w art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO, dokumentację odpowiednich zabezpieczeń,
-
jeżeli jest to możliwe, planowane terminy usunięcia poszczególnych kategorii danych,
-
jeżeli jest to możliwe, ogólny opis technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa, o których mowa w art. 32 ust. 1 RODO.
§ 4. Procedura postępowania z incydentami
Administrator danych zobowiązuje się do informowania o incydentach bezpieczeństwa dotyczących Danych Osobowych Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z wyłączeniem incydentów które nie wywołują bezpośredniego skutku względem osób, których dane dotyczą.
W przypadku gdy incydent skutkuje naruszeniem praw lub wolności osób fizycznych, administrator zobowiązuje się poinformować w ciągu 72 godzin Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz gdy istnieje taki wymóg, powiadamia o tym fakcie osoby, których incydent dotyczył.
Każda osoba upoważniona do przetwarzania danych osobowych ma obowiązek poinformowania o możliwości wystąpienia incydentu lub o jego wystąpieniu. Taka informacja powinna być przekazana ADO.